Κανονισμοί Αντισφαίρισης Ξυλορακέτας


Κανονισμοί  Αντισφαίρισης  Ξυλορακέτας

Α. Το Γήπεδο.

Οι διαστάσεις του γηπέδου είναι 12,0 μ. x  7,0 μ. και με 2,0 μ. πλάτος περιμετρική λωρίδα.

Στο μεσαίο χώρο υπάρχει λωρίδα πλάτους 1,80 μ. όσο είναι το πλάτος του υπόβαθρου της κάμερας. Εντός της λωρίδας αυτής δεν επιτρέπεται να εισέρχονται οι παίκτες. Οποιαδήποτε ενέργεια από παίκτη (καρφί σώσιμο ή πάσα) αν πατάει εντός της λωρίδας δεν αναγνωρίζεται. Για το λόγο αυτό υπάρχει προστατευτική λωρίδα πλάτους 0,60 μ. (κόκκινη λωρίδα) εντός της οποίας μπορεί να πατήσει ο παίκτης σε μια προσπάθεια του (π.χ. να σώσει μια μπάλα).

Επομένως  οι παίκτες κινούνται στη περιοχή 4,5 μ. x  7,0 μ. (περιοχή πορτοκαλόμαυρη). Έτσι η μικρότερη απόσταση που μπορούν να έλθουν δυο παίκτες αντιμέτωποι είναι     3,0 μ.


Β. Τι μετράει;
1.     Το καρφί.
Οι θετικοί πόντοι καταγράφονται με το καρφί όταν αυτό έχει μια ταχύτητα μεγαλύτερη από μία προκαθορισμένη. Η προκαθορισμένη ταχύτητα ονομάζεται <<ταχύτητα βάσης>> και στις τετράδες των ανδρών θα είναι μεγαλύτερη ή ίση των 50 χλμ/ώρα. Ταχύτητες μικρότερες θα καταγράφονται από το μηχάνημα αλλά δεν θα δίνουν πόντους.

2.     Η πτώση της μπάλας.
Η πτώση της μπάλας επιφέρει αρνητικούς πόντους. Η κάθε πτώση, όπου και αν πέσει η μπάλα, χρεώνεται με 1,5 πόντους. Πτώση επίσης θεωρείται όταν η μπάλα χτυπήσει σε οποιοδήποτε μέρος του σώματος κάποιου παίκτη.
Όταν ο παίκτης σώσει τη μπάλα και κατά το σώσιμο πατάει έξω από το γήπεδο ή εντός της λωρίδας του 1,80 μ. πλάτος, τότε θεωρείται πτώση και χρεώνεται με τους 1,5 πόντους. Αν στην αρχή της προσπάθειας πατάει εντός της επιτρεπόμενης περιοχής και μετά βρεθεί εκτός γηπέδου ή εντός της λωρίδας του 1,80 μ. πλάτους τότε δεν χρεώνεται αρνητικά.

3.     Πως μετράει ο πόντος;
Η μέτρηση των πόντων γίνεται με βάση την ταχύτητα της μπάλας που επιτυγχάνεται από τον παίκτη που καρφώνει. Η ενέργεια που καταναλώνει ένας παίκτης είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Έτσι όσο περισσότερο αθλητικός είναι ένας παίκτης τόσο περισσότερο δύναμη έχει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα που μπορεί να επιτύχει.

      Έτσι ο πόντος μετράει με την εξής σχέση :

 πόντος Π = V2/ Vp2       ή      (V/Vp)2

ο πόντος μετράει μόνο όταν η ταχύτητα της μπάλας από τον παίκτη είναι μεγαλύτερη ή ίση από την ταχύτητα βάσης.

Παράδειγμα :                     
έστω ταχύτητα βάσης Vp = 50 km/h
·        αν ταχύτητα μπάλας από παίκτη V = 50 km/h
                 τότε πόντος  Π1 = V2/ Vp2  = 502 / 502 = 1,0  
·        αν ταχύτητα μπάλας από παίκτη V = 80 km/h
                 τότε πόντος  Π2 = V2/ Vp2  = 802 / 502 = 2,56  
·        αν ταχύτητα μπάλας από παίκτη V = 100 km/h
                 τότε πόντος  Π3 =  V2/ Vp2  = 1002 / 502 = 4,0
·        αν ταχύτητα μπάλας από παίκτη V = 45 km/h
τότε πόντος Π4 = 0       
διότι η ταχύτητα 45 km/h είναι μικρότερη από την ταχύτητα βάσης που είναι 50 km/h
·        αν έχει πτώση θα αφαιρεθούν 1,5 πόντοι
Συνεπώς σύνολο πόντων : ΣΠ = 1+ 2,56 + 4 – 1,5 = 6,06

Οι παραπάνω κανόνες είναι πιλοτικοί και θα δοκιμαστούν  στην πράξη κατά ποσό ανταποκρίνονται στα προσδοκώμενα έτσι ώστε αν χρειαστεί να γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις πριν του επίσημους αγώνες.

Για το Δ.Σ    του  Π.Σ.Α.Ξ.
Κώστας Λυμπέρης
www.psax.gr